Misery

Han ringer tio gånger på en eftermiddag. Jag äter hallonpaj fast jag mår illa. Skickar in misslyckade uppgifter, ångrar mig men kan inte trycka på undo. Blottar min själ. Vägrar att inse att den där texten jag skrev handlar om mig själv. Betraktar mina nyckelben i spegeln. Känner mig yr. Fryser. Sätter på ugnen. Dricker vatten och sväljer tabletter. Försöker skölja bort ångesten. Letar musik på spotify. Tappar hoppet om att få träffa A igen. Längtar bort. Längtar efter att få slippa känna. Drömmer om en för dyr höstkappa. Sminkar mig och blir lite nervös inför Frankrike. Operan eller någon liten bar. Filmkvällar och långa dagar utan mat. Läser du? Ytterst osannolikt. Jag är bara paranoid.



2 kommentarer
Karin

Kram
Vet du vad som hänt mydearestdarling?

Svar: Tyvärr inte. :/
aname.blogg.se

Glitter

Fina du, vad himla glad jag blev över din kommentar!<3 Förlåt att jag varit så långsam med att svara på den. Ville säga i alla fall, att det kändes fint.

Kramar