Youth

Sitter i sängen i ett billigt hotellrum i Helsingfors. Det är lördag, klockan är 13:40 och det är soligt ute. Åkte tillbaka för att jag kände mig utmattad och ångestfylld. Orkade inte vandra omkring i cirklar och låtsats att allt är bra. Vill dricka en halv flaska vin och gråta floder. Varför vet jag inte riktigt. Känner mig bara så ensam, vilket jag egentligen inte är. Ensam i det jag gör kanske, men inte ensam på riktigt.
 
Imorse Skypeade vi med N i Australien och tittade vad flygbiljetter dit skulle kosta. Längtar. Imorgon kväll flyger jag tillbaka till Stockholm för att bara åka hem och hämta resväskan och flyga tillbaka ner till Frankrike. Längtar efter bekräftelse, men prioriteten måste vara at hitta en lägenhet eller ett rum nånstans. 
 
Funderar på att gå ut igen, sätta mig på nåt café och läsa min bok. Får se om jag möter upp T och A senare. Orkar bara inte promenera. 
0 kommentarer