Décembre

Igår morse vaknade jag hos P. Det kändes underligt, som om han tog avstånd. Jag har insett att vi knappt känner varandra, egentligen. Han vägrar att släppa in mig, vilket kanske egentligen inte är jätte konstigt. Han har sitt liv, en karriär och till och med en familj. Jag är bara en vilsen student i ett främmande land. 
 
Träffade i alla fall C på kvällen och drack vin på en irländsk pub. Det var så mysigt och bartendern var jätte söt. Ska nog gå tillbaka dit någon kväll, bara för att få prata lite engelska. Efteråt tittade vi lite på julmarknaden och åt varsin crêpe. Sedan promenerade jag hemåt och somnade rätt så fort. 
 
Snart ska jag ta mig iväg till universitetet för att skriva ett prov. Hoppas på att något trevligt händer ikväll. Det är så mycket på gång att jag blir helt vilsen och det är underbart. När jag tittar tillbaka i arkivet känner jag inte alls igen mig. Livet är så annorlunda nu. Så annorlunda och så fint. 
0 kommentarer