I wish I knew

Tänkte att jag svarar såhär eftersom ni var flera som undrade om mötet idag. Jag är inte tvingad till något egentligen. Det går ju inte eftersom jag är myndig. Jag har valt att prata om vissa saker med två underbara personer men jag ångrar mig som tusan nu. Det här med maten har inte direkt varit någon hemlighet eftersom jag har gått i behandling tidigare. Planen nu var dock inte att det skulle handla om min ätstörning, utan snarare om att jag vill slippa den icke matrelaterade ångesten. Tyvär har det blivit mer fokus på ätstörningen och målet är väl att få mig att gå med på en remiss till Scä. Det känns väldigt orealistiskt och onödigt. Jag vet inte riktigt vad som kommer att hända framöver. Har gått med på att ta lite prover så att de kan sluta oroa sig. Sedan får vi se. Jag känner mig väldigt kluven och vet inte riktigt vad jag vill eller hur jag ska ta mig dit.
 
 
 
 
 
 
4 kommentarer
birdoo

skickar en mental kram och hoppas att den bringar lite styrka i allt kaos<3

Svar: <3
aname.blogg.se

bulldozer.blogg.se

Åh, jag hoppas att dina tankar reder ut sig snart. Jag funderar själv på att ta upp mina matrelaterade problem med min psykoterapeut, men det tar emot lite. Så jävla modigt att du vågar göra det <3

Svar: Om du trivs med din psykoterapeut tycker jag att du ska våga göra det. <3
aname.blogg.se

Annie

Tycker det är jättestarkt av dig att våga prata ut om det, önskar att jag själv vågade det. Får hoppas att de kan hjälpa dig en bit på vägen i alla fall, även om du inte vill tillbaka till scä. Styrkekramar till dig <3

Svar: <3
aname.blogg.se

Nellie

Kram till dig! Starkt att ändå överväga hjälpen! Jag är precis som du otroligt kluven när det gäller hjälp mot min anorexi. Går just nu hos psykolog en gång/vecka (det var all hjälp jag fick trots att de graderar min ätstörning som allvarlig eftersom jag gått ner väldigt mycket i vikt på kort tid), känner mest nu att hela ansvaret fortfarande bara ligger hos mig trots att det är det ansvaret jag inte klarar att ta, de var ju därför jag sökte hjälp liksom :P

Svar: Hela systemet är väldigt konstigt tycker jag. När man faktiskt ber om hjälp är det så svårt att bli tagen på allvar. Jag hoppas du får den hjälp du behöver snart. <3
aname.blogg.se