Crumbling

Osammanhängande meningar. Mumlande. Vad var det jag sa egentligen? Du är inte misslyckad. Men jo. Om någon är misslyckad så är det jag. De säger bara att jag är duktig för att vara snälla. Duktig, duktig, duktig. Jag kommer känna mig duktig först när jag har A i alla ämnen. 
 
Det syns att du har gått ner under hösten. Verkligen? Konstigt då att det varken syns på vågen eller måtten. Jag undrar, säger du så för att det är det du tror att jag vill höra? Ord som skulle ha gjort mig överlycklig om det låg någon sanning i dem.
 
Imorgon är det fredag. Första dagen på jullovet. Jag ska plugga, baka lussebullar, kanske göra ett pepparkakshus och stressläsa. Har nämligen två böcker jag lånade i somras som jag ska ta med och lämna tillbaka om en vecka. Jag ska dessutom samla mod till mig och kliva upp på vågen. Det kan vara bra att veta hur stor katastrofen är, så vet jag om jag måste fasta fram till julafton.
 
 
 
 
 


0 kommentarer