Pretty surface

 

Igår kväll hamnade jag lite av en slump på en kvällsföreläsning med ett par stycken jag inte träffat på ett tag. Inte särskilt intressant men jag var i alla fall trött när jag kom hem.

 

Idag började jag dagen med kaffe och inspirerande handledning. Jag lever för min uppsats. Ungefär. Resten av dagen har flutit på utan några större besvär. Hade en liten pratstund med en kille jag aldrig egentligen har pratat med förut. Han har funnits, men ändå inte. Vi diskuterade studier och alla möjliga filosofiska problem och det visade sig att vi delar tanken om att det är svårt att bli lycklig på en plats man inte trivs på. Ut i världen med oss. Ungefär. Han är söt och ikväll ska jag ut på äventyr.

 

Imorgon ska jag träffa gänget tidigt och sen hämta en bok som min handledare har. På kvällen ska jag till D och på lördag ska jag plugga med M. Nästa vecka kommer P hem på besök från Asien. Försöker skapa mening, men det går väl inget vidare. Behöver nån eller något som kan bidra med nya perspektiv.

 

Förövrigt hade jag planerat att kontakta min gamla psykolog idag och prata lösningar. Svält och plugg ska inte vara överlevnadsstrategier men ändå har det blivit så. Min kropp gör ont av hunger och det är egentligen inte något jag vill.

 

Osammanhängande. 

 
 
0 kommentarer