Fragment

Iskall måndag. Köpte kaffe och gick en promenad på lunchen. Ringde P och pratade en stund. Annars är det rätt så ensamt. Orkade inte träffa någon i helgen, fast det var planerat. Är mest hungrig och ledsen. Den här veckan lär bli avgörande, på ett eller annat sätt. Trygghet eller otrygghet? Vi har redan levt såhär i drygt en månad. Låt det ta slut nu. 

 

Note to self. Människor är inte pålitliga. Inte ens de som utger sig för att vara ens vänner. Det må låta pessimistiskt men jag är åh-så-glad att jag inte har berättat mina djupaste hemligheter. 

 

Han kramar mig, leker med mitt hår. Väntar på att nästa föreläsning ska börja och tänker att jag skulle ha tagit med mig skräpböckerna trots allt. Det är något otäckt med böcker som är alltför bläddrade i. Den där sammanfattningen ska vara klar imorgon och jag vill inte ens ta i böckerna. Ett litet problem bland många betydligt allvarligare. 

 

 

0 kommentarer