U like me

Träffade Maxime och drack rött vin. Han var så himla söt. Vi har förvisso lite kommunikationssvårigheter, med tanke på att min förmåga att delta i konversationer på franska inte riktigt lever upp till förväntningarna, men det var trevligt ändå. När jag kom hem stod P och lagade mat och K, som hostade en fest jag var på för ett tag sedan, var här. Situationen blev lite stel eftersom jag har undvikt både P och C sedan jag kom tillbaka från Schweiz. Har helt enkelt inte orkat vara social och det får såklart konsekvenser. Måste klura ut hur jag ska ta mig ur den här svackan. Allting var så bra i december och nu känner jag mest att jag vill härifrån, som om mitt antal fina stunder i den här staden är förbrukade... (Det är bara en svacka. Egentligen är det här mitt happy place.)

 

+

Tortilla chips och tomatsalsa.

Compote (typ äpplemos med hallonsmak), falafel, pistagenötter, äpplekex. 

Ett glas rött vin. 

1 kommentar
Daniella 🌙

Hur länge var du i Schweiz och hur länge har du varit i Frankrike? :) xx

Svar: Har varit i Frankrike i sex månader nu. I Schweiz var jag bara en vecka för att hälsa på lite folk jag känner där. Egentligen var tanken att jag skulle vara där i ett halvår, men jag bestämde mig för att stanna här i stället. Hur länge har du varit i England? Och vad var det för jobb i Frankrike du skrev om? :)
aname.blogg.se