Blow up

Vi pratar om relationer. Hon frågar om mon amoureux och ser plötsligt så ledsen ut. Jag förklarar så enkelt som möjligt att våran relation inte är en seriös sådan, att den mest handlar om sex, om ens det. För första gången på ett halvår öppnar hon upp sig och berättar att kärlek är anledningen till att hon är här, att hon bor med någon. Vi vandrar planlöst omkring inne på Galeries Lafayette och hon utbrister plötsligt hur mycket hon kommer att sakna mig. Och jag henne. Men darling, vi kommer alltid att kunna hitta varandra. Världen är relativit liten trots allt.
 
Imorse pratade jag med Emanuel. Hans jobb tar upp all tid nu för tiden... C kom förbi en stund för att se om det kommit någon post. Han väntar nämligen på sitt körkort. Efter det tog jag med mig min bok och gick och satte mig på ett café. Drack mintlemonad och läste i några timmar innan jag gick hemåt igen för att städa lite inför Albas ankomst. Ikväll är en sådan kväll. Luften känns tung att andas och jag önskar att någon var här och kunde hålla om mig. Indépendance, viskar jag för mig själv. Det kommer att vara värt det à la fin. 
0 kommentarer