Félix

Sitter i hans kök i en svart stickad tröja med polokrage, dricker te och tittar ut i trädgården. Det blåser ute och han övar på sin gitarr.

 

Några oskyldiga drinkar och pommes frites på Chez Félix igår kväll förvandlades till något lite annorlunda. Tror att någon spetsade en av mina drinkar för jag var helt borta ett tag. Minns att jag stod ute på Ks balkong med N och pratade om den brittiska kungafamiljen klockan två på natten. Tillslut skjutsade E hem oss men jag skrev till P och fick honom att hämta mig. Natten slutade på hans badrumsgolv. Rummet snurrade och han undrade om jag hade tagit något för mina pupiller var tydligen väldigt förstorade. Sen fick han mig att komma och lägga mig i sängen trots allt. Låg och skakade av frossa ett tag innan jag tillslut somnade. Vaknade några timmar senare och satte mig i köket iklädd bara underkläder och skrev till A. Sov sedan hela förmiddagen och mitt på dagen skjutsade P mig till spårvagnen. Gick förbi thai-stället vid la Comédie och köpte fried rice med tofu, ananas och jordnötter på vägen hem. Resten av dagen har jag spenderat i sängen… 

0 kommentarer